It's time to work it out

Een hele uitdaging kan het lijken. Fit de zwangerschap door. Blijf je fit en eet je gezond dan helpt je dit enorm bij het goed kunnen slapen tijdens je zwangerschap. Sporten tijdens de zwangerschap zorgt niet alleen voor lichamelijke voordelen. Ook je gemoedstoestand vaart er wel bij. Het zorgt ook voor een betere conditie wat handig is bij de bevalling. 

Wandelen

Wandelen, fietsen en zwemmen zijn ontzettend goed voor jou en je baby. Ook kun je dit tot het einde van je zwangerschap volhouden. Je slaapt er niet alleen beter door je blijft er ook fit door.

Hartfrequentie

Je hartritme volume tijdens je zwangerschap stijgt met ongeveer 10 tot 15 slagen per minuut. Kijk goed op welke intensiviteit je kunt blijven sporten.

Training

Vroeger werd het advies gegeven dat vrouwen vooral rust moesten houden tijdens de zwangerschap. De wetenschap heeft dit inmiddels achterhaald en blijven sporten is het huidige devies.

FIT ZWANGER

Mommy to be in balance

Sporten tijdens de zwangerschap zorgt voor minder rugklachten, minder bekkenpijn en en pijnlijke benen. 

Flexibel tijdens de zwangerschap

Oefeningen zoals squats, hip thrusters etc zorgen ervoor dat je bekkenbodemspieren verstevigen. Dit leidt weer tot minder urineverlies tijdens en na de zwangerschap. 

Voordelen SPORTEN

  • Je creëert een goede lichaamshouding, geen holle of bolle rug met je zwangere buik.
  • Je kracht en spiermassa nemen toe, ook handig bij de bevalling. 
  • Verbetering conditie (wel handig als je uren achter elkaar moet puffen).

goede work out video's voor thuis

Leuke tips voor work out oefeningen als je zwanger bent. En oefeningen die goed te doen zijn, ook thuis als je zwanger bent.

Kies wat bij jou past

Wat past bij jou? Weet je niet goed wat je aankunt tijdens je zwangerschap kies dan zeker voor deskundige begeleiding. Als vrouw wil je er goed uit blijven zien ook tijdens de zwangerschap. Klik hieronder voor meer informatie over outfit, fitness attributen en loop- of sportschoenen.